Palautuskäytäntö


Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voitte palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli:

- Tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotitte
- Kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. Tuotepaketin lisäksi palautettavan tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa tai vaihtoehtoisesti vastaavanlaiseen kuljetuspakkaukseen.

Poistattehan palauttaessanne lähetyspakkauksesta alkuperäisen osoitekortin, mikäli käytätte alkuperäistä toimituspakettia, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta Postin lajittelussa.

Pakkausohjeet  

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa olette vastaanottaneet sen. Varmistattehan, että kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. 

Tuote tuotepakkauksineen tulee pakata kuljetuspakkaukseensa tai vaihtoehtoisesti vastaavanlaiseen kuljetuspakkaukseen. 

Jos käytätte uudelleen vanhaa pakkausmateriaalia, poistakaa tai yliviivatkaa kaikki vanhat rahtikirjat, tarrat ja merkinnät. Käyttäkää kirkasta teippiä tai muovitaskua. 

Huomioikaa seuraavat seikat, kun pakkaatte tuotteen kuljetusta varten: 

Tuotteen särkyvyys 

• Käyttäkää riittäviä lisäpehmusteita ja -suojia, kun pakkaatte särkyviä esineitä. 
• Jos tarpeellista, pyydämme Teitä lisäämään pakkaukseen erityiskäsittelyn tarpeesta kertovan merkinnän. 

Lähetyspakkaus 

• Pakatkaa tuote tuotepaketin lisäksi myös erilliseen lähetyslaatikkoon. 
• Käyttäkää lähetyslaatikkona riittävän laadukasta pahvilaatikkoa.  
• Asettakaa tuotepakkauksen ja lähetyslaatikon väliin jonkinlaista täytemateriaalia pehmentämään mahdollisia iskuja. 
• Kulmat ja reunat saattavat tarvita lisäsuojaa. 

Lähetyspakkauksen sulkeminen 

• Pyydämme Teitä käyttämään toimituksen kestävää, vahvaa teippiä. Suljetun pakkauksen päälle palautustarra, jonka jälkeen paketin voi viedä Postin noutopisteelle lähetettäväksi. Palautustarran saatte ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, jonka kautta toimitamme sen sähköpostiosoitteeseenne tulostettavaksi. Palautuksesta veloitetaan postituskulut. 

Palautetun tuotteen hyvittäminen

Palautetun tuotteen hinta korvataan aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Jos palautettava tuote on käytetty, vaurioitunut tai muuten jälleenmyyntikelvoton, Muototekilla on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksenne. Käsittelemme palautukset aina saapumisjärjestyksessä.

Teemme hyvityspäätöksen vastaanotettuamme tuotteen. Mikäli tuotteen kunnossa havaitaan virheitä, asiakaspalvelustamme ollaan Teihin yhteydessä pikimmiten asian selvittämiseksi. 

Lisätietoa hyvityksistä

Debit- ja Credit -kortit: Palautus maksetaan tilauksen yhteydessä käytetylle kortille takaisin.

Verkkopankki: Palautus maksetaan sille tilille, jolta maksu on alunperin suoritettu.

Klarna Lasku tai Erämaksu: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksenne. Ilmoitattehan palautuksestanne myös Klarna-sovelluksen kautta, jolloin lasku jäädytetään palautusprosessin ajaksi. 

 

Mikäli Teillä on kysyttävää palautukseen liittyen, otattehan ystävällisimmin yhteyttä asiakaspalveluumme.